در این پست به معرفی مزایا پرورش و نگهداری از گوسفند زنده خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .


1 . گوسفند یک حیوان تقریبا خوش بنیه ای است که آب و هوای متغییر و کم آب را تحمل می نماید و با فقیرترین علوفه و غذاها می تواند رشد داشته باشد و محصولات دامی تولید کند .
2 . توسط گوسفند می توان زمین های نا مرغوبی که برای کشت و زرع مطلوب نیست با ساخت مرتع تصنعی مورد استفاده دوباره قرار داد.
3 . گوسفند در مقایسه با بقیه دام ها به جیره محافظت کمتری احتیاج دارد و بیشتر غذایی را که اخذ می نماید صرف ساخت رشد و نمو خویش میکند . به همین سبب  در بیشتر کشورهای عالم از نقطه نظر  اقتصادی در سکو اولیه برای شغل دامداری جای‌دارد .
4 . محصولات تولیدی گوسفند را در تمام ایام سال می شود به بازار عرضه کرد , به همین علت دامدار کمتر با مشکلات مالی مواجه می شود .
5 . بازگشت سرمایه تقریبا پر سرعت است , برای مثال بره را در 3 ماهگی یعنی 8 ماه بعداز آبستنی می توان فروخت .
6 . عادت گوسفند از نگاه دفع فضولات و علی الخصوص در نقاط مرتفع چراگاه و مرتع از دید تقویت و کود دهی خاک مورد اعتنا و اهمیت است .
7 . پشم حاصله را می شود به راحتی انبار کرد و در زمان مناسب به بازار عرضه کرد یا این که به شهرهای پشم را ارسال کرد که به قیمت مناسب تری می توان آن را فروخت .
8 . چربی خالص پشم ( لالولین ) که از پساب حاصله از شستشوی پشم بوسیله روش های شیمیایی جدا میشود تحت عنوان ادغام کننده کرم های آرایشی و طبابت استعمال میگردد .